Kreatywne zajęcia

Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze odbywają się codziennie we wszystkich grupach wiekowych. Opracowują twórcze, aktywizujące i fabularyzowane scenariusze zajęć dziennych, w które wplatają wielozmysłowe oddziaływania, aktywizujące zmysł smaku, dotyku, węchu, wzroku i słuchu oraz elementy zabawowe, wzmacniające pozytywne emocje niezbędne w procesie percepcji. Działania zawarte w scenariuszach dostosowują do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci, ich zainteresowań oraz pasji, aby po każdym działaniu dzieci miały rozbudzoną ciekawość poznawczą, poczucie sukcesu i niedosyt wynikający z zakończenia zajęć. Podczas swojej pracy nauczyciele stosują liczne metody twórcze i aktywizujące oraz metody klasyczne oparte na samodzielnym działaniu dziecka. Zajęcia planowane są tak, aby stymulowane były wszystkie zmysły. Stosowane są liczne bodźce pobudzające do działania, wywołujące zaangażowanie i utrzymujące ciekawość dziecka na wysokim poziomie przez cały czas trwania zajęć.

Forma zajęć

Zajęcia zawsze przyjmują formę fabularyzowanej zabawy, która jak każda bajka ma początek (zawiązaną intrygę uruchamiającą zaangażowanie i motywację dzieci do działania), rozwinięcie (bajkę, którą tworzą dzieci rozwiązując problem pojawiającej się postaci, wykonując przy tym aktywizujące zadania dostosowane do indywidualnych możliwości rozwojowych (co wzmacnia poczucie sukcesu z wykonanego działania) oraz zakończenie (wyciąganie wniosków, podsumowanie pracy i zakończenie intrygi). Dzięki takiej formie zajęć dzieci rozwijają komptencje czytelnicze, matematyczne, przyrodnicze, artystyczne i ruchowe w tempie, którego dorośli nie są w stanie sobie wyobrazić.